Ciao bloggen och alla läsare
Då var det fredag och alla räkningar är betalda. Yeah och vi fick inte mycket över. Det är även sista fredagen i juni.
Var tvugna att vända oss åt annat håll för att ens överleva denna månad. Så nästa vecka ska man börja samla in en massa papper. Ska även säga upp min sista streamingtjänst tillfället.
Pinsamt att ens behöva vända sig till staten för att kunna överleva. Men så är det.
Men förhoppningsvis så är det bara en månad som vi behöver ha hjälp, kanske två.
Beror mycket på om min Akassa kommer igång.

Men jag hoppas ju på jobb om inte ett långtidsvikariet så en behovsvikariat då jag ju ska studera till hösten. Men det får vi se. Jag har sökt till rekryteringsföretag så vi får se.
Bloggen kommer ju inte generera med någon inkomst.
Telefonsamtal
I måndags fick jag ett telefonsamtal från en studie och vägledare uppe i Kristianstad som frågade när jag ville bli inskriven på då de nu har behandlat klart min ansökan. Enligt henne kommer jag att bli antagen. De har ju fler VFUer på den skolan så jag kommer få en studieplan. Får se när jag skriver mitt examensarbete. Jag hoppas till våren. Men nu är jag även behörig i ”Senare del av förskollärarutbildningen” och efter mitt år på folkhögskola och en hel del planering redan nu så kommer jag att klara mina VFUer. Kollade igenom mitt tidigare examensarbete och jag vet inte ens vad problemet var. Hade jag fått tillräckligt med handledning så hade det varit klart. Opponeringen var godkänd liksom.

Antagningsbeskedet kommer om två veckor.
Får hoppas att jag kommer in på någon av kurserna. Hoppas på musikundervisning i förskolan helst.
Men om det var som de andra gångerna så kommer de ställa in Rörelse i förskolan. För lite som anmäler sig även om det behövs mycket mer musik och rörelse i förskolan. Hoppas dock inte musikkursen blir inställd. Izabella får förresten sitt antagningsbesked på onsdag. Hoppas hon blir antagen till det program hon vill på skolan hon vill.
Börja med planering
Även om det är några månader kvar till VFU så ska jag redan börja planera. Vi vet av erfarenhet att tiden går snabbt.
Jag tog hjälp av Chat GPT om bra och roliga aktiviteter för barn i 1-3 års ålder och 3-6 års ålder då jag inte vet än vilken avdelning jag kommer hamna på. Får hoppas jag hamnar på en bra förskola där faktiskt min handledare vill och kan handleda mig så jag får min legitimation.
Annars är det värsta värmeböljan och katterna är helt utslagna.
Har dragit ner i alla rum. Nätterna är för djävliga.
Ja vatten finns överallt i lägenheten till katterna.


Slöa i värmen.
Och med dessa bilder avslutar jag här för idag.
Vi hörs. Och tack för att Ni läste.
Arrividerci ciao/Louise
Senaste kommentarer